Aquesta tercera i última PAC és la que més em crida l'atenció! He decidit tornar-la a realitzar amb la parella de la PAC 2 i hem començat amb moltes ganes. Es tracta de fer un projecte TIC que suposi un aprenentatge significatiu per qui vagi dirigit. Hem decidit fer-ho en una classe de P-4 i partint de les necessitats i interessos dels infants. Aquests infants des de l'any passat realitzen el llibre viatger. Al finalitzar el projecte l'any passat van haver-hi decepcions per part dels infants i els pares, ja que el llibre només se'l va quedar un infant, per sorteig. Aquest any i partint d'aquesta necessitat es proposa fer el llibre viatger per internet, mitjançant un blog. D'aquesta manera solucionem aquesta necessitat i proporcionem un apropament i iniciació a les TIC.
Per iniciar el projecte hem fet primer, una fitxa disseny explicant els punts principals i necessaris per tenir un OK dels consultors. Aquesta fitxa ens ajuda a tenir també uns punts clars a desenvolupar i realitzar, clarifica la feina a fer.
El projecte l'haurem de portar a la pràctica durant un mes. El llibre viatger es fa un cop per setmana. Cada divendres un infant de la classe és l'encarregat de fer l'entrada al blog amb els seus pares o familia. Els dilluns s'exposa a l'aula amb la mestra. Per tant, quan entreguem el projecte mostrarem només les quatre entrades, però la intenció és que aquest blog es dugi a terme fins final de curs.
De moment tota la classe en conjunt ha fet la primera entrada per inaugurar el blog. Us convidu a veure'l. Aquest dimecres és la reunió amb els pares per ensenyar-los com funciona el blog i puguin fer les seves entrades amb els seus fills sense limitacions. Amb la primera entrada també se'ls ha explicat als infants la utilització d'aquest.
Els infants estan motivats per dur a terme aquest projecte i la mestra també. Els infants ja saben que és un blog, ja que sovint n'obren algun per buscar un conte o activitat, però aquest el construiran ells, serà el seu blog.
Us adjunto la direcció del blog de la classe del elefants.
No hay comentarios:
Publicar un comentario