Haver realitzat aquest projecte ha estat una experiència
molt positiva. M’ha permès posar-me en el paper de psicopedagoga alhora que
m’ha ensenyat i donat nous recursos per poder-ho fer, les TIC. Personalment,
tenia una idea errònia de l’ utilització de les TIC en aquestes edats de
pàrvuls, no pensava que podien resultar tant útils. Gràcies a l’oportunitat que
ens ha donat el grup-classe i de la implicació de les famílies, ho he pogut
comprovar i ha estat possible el projecte.
Al plantejar el projecte a la mestra, pensava seria més difícil que es dugués a terme, però un cop es va posar en marxa vaig veure que cada vegada els infants tenien més autonomia davant les TIC. Familiaritzar-se amb les TIC era un dels objectius del projecte i s'ha assolit amb èxit. Un altre objectiu molt important per mi i que hauria de ser present en totes les
activitats és gaudir de l’activitat i penso que s’ha complert amb èxit. Espero
que d’ara en endavant segueixi havent-t’hi gaudi per part de la mestra, els
infants i les famílies. És una bona experiència que podria incloure’s en el
projecte educatiu de centre, sempre que els infants en tinguin la necessitat i
el blog del llibre viatger un sentit.
Per el moment, s’ha de dir que en el blog només s’han utilitzat imatges i
escrits, tenim ganes que surti algun visionat, dibuix, gravació de veu, cançó,
etc. D’aquesta manera, el blog seria més ric i l’aprenentatge major. Tot i
així, ha de sorgir de les seves necessitats i/o desitjos.
L’avaluació la hem pogut realitzar mitjançant l’observació, tant del blog,
com del grup-classe a l’aula. Els infants eren capaços d’entrar al blog, en
sabien el procés i els passos a seguir. També sabien fer comentaris i noves
entrades igual que trobar els que havien fet ells amb la família. L’observació
dels dilluns al matí ens proporcionava molta informació sobre l’aprenentatge
que estaven fent. Utilitzaven vocabulari
propi del projecte i de les TIC: entrada, comentari, blog, pàgina web, enviar,
clicar, correu electrònic, pujar imatges... A l’hora del joc lliure a l’aula,
s’observa com juguen a joc simbòlic amb l’ordinador i fan servir també aquest
vocabulari, conscientment. Tot això en demostra el seu aprenentatge
significatiu. En referència a les entrades i comentaris estic molt satisfeta i
orgullosa de l’esforç i entusiasme que hi ha posat els alumnes i les famílies.
Són entrades molt riques i que responen als objectius del llibre viatger. També
és d’agrair l’esforç dels pares que no són catalans per escriure en català i
facilitar així, la lectura dels infants. Els comentaris mostren interès i
continuïtat al projecte.
RESULTAT DE REALITZACIÓ DE LA PAC3: MOLT POSITIU!!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario