Autoavaluació NTICEDU
|
|||||
Síntesi destacant l’aprenentatge que es
pretén
|
|||||
Es pretén proporcionar bases teòriques per a una aproximació al fenomen de la incorporació de
les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en l'Educació des
d'aquest marc socio-cultural de reflexió.
Des d'una interpretació constructivista dels
processos d'ensenyament i aprenentatge, s'ofereix un espai per valorar com
les TIC poden potenciar el disseny, anàlisi, aplicació i avaluació de
situacions que promoguin l'aprenentatge significatiu. En aquest sentit, l’aprenentatge
de l’assignatura es centra en l’anàlisi
de les situacions d'aprenentatge.
|
|||||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
|||
Context General
|
|||||
Experiència en ensenyament i ús de les TIC
|
M. Roser Torrescasana, professora de NTICEDU de la UOC. Gran experiència
en Noves Tecnologies.
|
En l’assignatura també participen en l’ensenyament tot el grup d’alumnat.
|
|||
Tipus d’Universitat
|
Universitat Oberta de Catalunya. (UOC)
|
Universitat a distància
|
|||
Tipus d’estudis que es cursen
|
Llicenciatura Psicopedagogia
|
2n Grau
|
|||
Connexió
|
Internet
|
Essencial
|
|||
Localització dels recursos tecnològics
|
A casa. Necessari un ordinador amb connexió i l’accés a intranet de la
UOC.
|
---
|
|||
Context de la història o cas
|
|||||
Estudis de l’alumna
|
Diplomada en Educació Infantil
Cursant tercer semestre de Psicopedagogia a la UOC
|
---
|
|||
Edat i localització
|
23 anys. Barcelona, Sarrià.
|
---
|
|||
Experiència o coneixements previs
|
Usuària habitual de les Noves Tecnologies. Assignatura de Noves
tecnologies cursada anteriorment a la Diplomatura.
|
||||
Fites en la història
|
|||||
Activitats planificades a la sessió o unitat
|
- Activitat 1. Avaluació
Inicial: reflexió sobre els coneixements previs, tot responen a les qüestions
plantejades. Realització d’un mapa conceptual sobre la relació entre CTS.
Activitat 2. Inauguració d’un blog on es reflectiran les reflexions de totes les
activitats. S’utilitzarà com a portafoli d’autoavaluació.
Activitat 3. Debat sobre CTSE: debat amb el grup d’alumnes que formen l’aula, defensant
una posició determinista adjudicada per la consultora (tecnodeterminista o
sociodeterminista), d’aquesta manera poder comprendre el lligam entre
ciència, tecnologia, societat i educació. Reflexió i síntesi de l’activitat.
Activitat 4. Elaboració d’un mapa conceptual CTSE i reflexió i síntesi del canvi
conceptual tot comparant els coneixements previs amb els actuals. El mapa es
realitza utilitzant els coneixements apresos en l’activitat del debat, junt amb l’estudi
dels mòduls i articles. La síntesi i reflexió es realitza mitjançant un informe
comparatiu del procés d’ensenyament – aprenentatge realitzat mitjançant la
comparació entre mapes. Activitat realitzada en parella, reflexions i
conclusions personals.
Activitat 5. Elaboració i posada en pràctica d’un projecte on les NT donin la
solució al problema plantejat. Disseny, desenvolupament, implantació i
avaluació del propi projecte sorgit d’un problema significatiu pels aprenents.
Activitat realitzada en parella, reflexions i conclusions personals.
|
||||
Activitats de la història o cas
|
|||||
Tecnologies utilitzades
|
Les tecnologies que s’han utilitzat són: Internet, Blogger, Cmap Tools,
Word, Excel, Campus Virtual UOC, KITE.
|
||||
Raó per la qual es fa el blog
|
Per a tenir un espai on poder reflectir les reflexions i l’aprenentatge
de les activitats.
|
També és un espai que poden consultar els altres estudiants de l’assignatura.
|
|||
Dificultats trobades
|
Varies
dificultats en la realització de les activitats per la inexpertesa en les
tecnologies emprades i per la complexitat de les activitats.
|
Les dificultats m’han ajudat a fer-ne un aprenentatge millor.
|
|||
Ajuda / col·laboració emprada
|
He rebut ajuda dels companys d’aula en l’espai fòrum de
l’assignatura. Amb la meva parella d’activitats també ens hem ajudat mútuament.
Els consultors Manel Aguirre i M.Roser Torrescasana també ens han
proporcionat ajuda en algun moment.
|
---
|
|||
Rol de la consultora
|
Guia del procés d’ensenyament - aprenentatge.
|
---
|
|||
Rol dels aprenents
|
subjecte que construeix els seus processos d’aprenentatge mitjançant la guia
del professor.
|
---
|
|||
Resultats
|
|||||
Resultat
|
S’ha produït un gran canvi conceptual sobre les Noves
Tecnologies que han creant nous models mentals i proporcionant nous recursos
per a l’aprenentatge significatiu i constructiu
|
||||
domingo, 13 de enero de 2013
Cas Kite del meu aprenentatge de l'Assignatura
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario