lunes, 12 de noviembre de 2012

AMPLIACIÓ DEL MAPA. Part 3. Idees del debat CTS


L'elaboració del mapa conceptual conclou amb l'inclusió dels conceptes i idees extretes del debat CTS. Donat que el mapa conceptual el realitzo amb parella, aquest unifica els conceptes de totes dues.

Les idees més significatives extretes del debat CTS, tant de l'aula 2 com de l'aula 3 són les següents:

- La societat provoca canvis als efectes de les TIC.
- Les TIC a l’educació suposen una alfabetització tecnològica.
- Les TIC són compatibles amb els valors socials que la nostra societat promou.
- És tasca de l’escola oferir un bon ensenyament sobre l’ús correcte de les TIC. Les TIC són útils per les processos d’ensenyament-aprenentatge, poden proporcionar un aprenentatge en funció de les necessitats, les motivacions i els interessos dels alumnes. Les TIC ofereixen ensenyaments pràctics.
- La innovació tecnològica neix en un context social i cultural específic i està condicionat per
aquesta.
- El sistema educatiu s’ha d’adaptar als canvis que pateix la societat.

- Els mestres han de rebre una bona formació per tal d’optimitzar la utilitat dels recursos tecnològics en els processos d’ensenyament-aprenentagte. Aquests han de ser artistes, per improvitzar, motivar i fomentar l’interès dels alumnes, tècnic i tecnòleg, per fer ús correcte de les tecnologies, guies, per tutoritzar en l’aprenentatge pràctic. Les TIC seran factibles si els mestres ho adeqüen i no en limiten l’ús.

- La tecnologia i la ciència avancen, per tant, l’educació ha d’innovar aprofitant els recursos.

- La tecnologia ofereix a la societat oportunitats de canvi, de procés.
-La tecnologia ha d’estar integrada en el plantejament, el disseny i la pràctica pedagògica, amb fonamentacions teòriques constructivistes i orientació metodològica activa.



El resultat és....




No hay comentarios:

Publicar un comentario