L'elaboració del mapa conceptual conclou amb l'inclusió dels conceptes i idees extretes del debat CTS. Donat que el mapa conceptual el realitzo amb parella, aquest unifica els conceptes de totes dues.
Les idees més significatives extretes del debat CTS, tant de l'aula 2 com
de l'aula 3 són les següents:
- La societat provoca
canvis als efectes de les TIC.
- Les TIC a
l’educació suposen una alfabetització tecnològica.
- Les TIC són
compatibles amb els valors socials que la nostra societat promou.
- És tasca de
l’escola oferir un bon ensenyament sobre l’ús correcte de les TIC. Les TIC són
útils per les processos d’ensenyament-aprenentatge, poden proporcionar un
aprenentatge en funció de les necessitats, les motivacions i els interessos
dels alumnes. Les TIC ofereixen ensenyaments pràctics.
- La innovació
tecnològica neix en un context social i cultural específic i està condicionat
per
aquesta.
- El sistema
educatiu s’ha d’adaptar als canvis que pateix la societat.
- Els mestres han
de rebre una bona formació per tal d’optimitzar la utilitat dels recursos
tecnològics en els processos d’ensenyament-aprenentagte. Aquests han de ser
artistes, per improvitzar, motivar i fomentar l’interès dels alumnes, tècnic i
tecnòleg, per fer ús correcte de les tecnologies, guies, per tutoritzar en
l’aprenentatge pràctic. Les TIC seran factibles si els mestres ho adeqüen i no
en limiten l’ús.
- La tecnologia i
la ciència avancen, per tant, l’educació ha d’innovar aprofitant els recursos.
- La tecnologia
ofereix a la societat oportunitats de canvi, de procés.
-La tecnologia ha d’estar integrada en el plantejament, el disseny i la pràctica pedagògica, amb fonamentacions teòriques constructivistes i orientació metodològica activa.
-La tecnologia ha d’estar integrada en el plantejament, el disseny i la pràctica pedagògica, amb fonamentacions teòriques constructivistes i orientació metodològica activa.
El resultat és....

No hay comentarios:
Publicar un comentario