L’assignatura de Noves tecnologies de la informació ha estat des del meu parer molt potent. He
hagut de posar molt d’esforç i constància per poder seguir el ritme que se’ns
demanava. Anteriorment, ja havia realitzat aquesta assignatura i he de dir que
vaig començar-la amb poques ganes i desmotivada. Al veure que els continguts i
el plantejament era diferent, tot va canviar. M’agrada com ha estat plantejada
i enfocada. He trobat el sentit a tot el que he après, i això per mi és molt
important. M’ha permès apropar-me una mica més a la professió de psicopedagoga
i m’ha dotat de recursos en TIC, totalment necessàries en l’actualitat en què
vivim.
Com deia, l’assignatura ha requerit constància i
dedicació, esforç, paciència, insistència, atenció i organització. En molts
moments m’he sentit perduda, hem tingut molta feina i alhora. Havíem de tenir
moltes coses en compte, i això sumat a altres assignatures s’ha fet molt difícil.
L’assignatura dóna molta importància a la comunicació i a
la utilització del fòrum. No he pogut dedicar molt de temps a resoldre dubtes de
companys, tot i que he intentat resoldre’n algun, o donar-hi resposta. També
l’he fet servir per comentar dubtes propis.
Després de cada Pac, he tornat a llegir-me l’avaluació
inicial. Totes tres PAC’s han provocat un progrés i canvi respecte l’inici. Si
ara tornés a contestar les preguntes de l’avaluació inicial, les respostes no
serien les mateixes. Algunes series totalment diferents, altres estarien
ampliades. Aquesta assignatura m’ha permès aprendre i ser conscient de tot allò
que he après. M’ha donat eines, recursos pels quals he tret noves informacions
que m’han provocat un canvi conceptual, a vegades pel seu contrast amb les
prèvies, a vegades per afegir matisos a
allò que ja sabia i a vegades, per relacionar conceptes. Podria dir que acabo
l’assignatura amb nous models mentals i amb alguna reestructuració dels que ja
tenia. Les tecnologies ens acompanyen i ajuden en el procés per assolir
objectius. Sense elles no podríem arribar a alguns objectius i en d’altres
casos fan més senzilla la seva obtenció.
Durant el transcurs de l’assignatura, he lliurat els
treballs quan estava previst i com estava previst, amb el format indicat, la
portada, ben estructurat, índex automàtic… He tingut en compte els criteris
d’avaluació de les PAC i els seus objectius per tal de complir amb el que
demana. Sovint no n’hi ha prou llegint l’enunciat. Les guies han estat de gran
ajuda i els consultors i alguns companys molt disposats a donar un cop de mà i
clarificar dubtes.
Estic satisfeta de com he dut a terme l'assignatura. He sigut constant, he portat els
treballs al dia i ben fets, he mostrat interès en l’assignatura, he complert els objectius,... M’hauria agradat poder estar més al fòrum,
tot i haver-me llegit totes les intervencions, voldria haver-ne fet més.
M’agradaria agrair l’oportunitat de fer el treball en
parelles que ens han ofert. És una assignatura complexa que comporta molts
aprenentatges que s’han de “descobrir”. Els consultors ens donen eines,
informació, fan de guies, però els aprenents hem de fer-ne, trobar
l’aprenentatge. Un grup de parelles ben format i ben avingut, comporta més
punts de vista, opinions, maneres de fer,...i per tant l’aprenentatge que en
treus és major. Alhora, també s’agraeix en una universitat a distància poder
compartir, debatre,...
Amb la meva companya, hem fet més treballs juntes i
realment treballem molt bé plegades. La organització de la PAC3, l'Alexandra Anguera i jo, la Maria Llobet,
hem decidit tornar a unir-nos, de la mateixa manera que vàrem fer en la PAC
anterior, ja que treballem molt bé juntes, sabem escoltar les opinions i
valorar quina s'adequa més a cada situació. Treballem ràpid i ens entenem molt
bé a l'hora de prendre decisions. En aquesta PAC ens hem
començat a organitzar sobre la marxa, doncs ens permet més flexibilitat en la
realització i desenvolupament dels apartats.
Mitjançant el gmail ens comuniquem les idees i
propostes per dur a terme. Si l'altra persona hi està d'acord s'inicia la tasca
i després s'exposa a l'altra perquè estudiï el resultat i afegeixi o modifiqui
el que cregui convenient.
En el document que estem
elaborant a la wikispace també ens fem anotacions, d'aquesta manera ens resulta
més visual i fàcil situar-nos i posar solució al problema per elaborar amb èxit
tots els apartats.
Com podeu observar en els
missatges que ens enviem, jo he exposat les necessitats del grup
d'alumnes i les seves famílies respecte l'ús del "llibre viatger". A
partir d'aquí anem desenvolupant els apartats, però els que fan més referència
a les característiques del grup classe ( context de l'activitat,
característiques aprenents,...) els he redactat jo, doncs els coneixo de més a prop.
A mesura que avancem en la
redacció de la fitxa disseny ens adonem que cada vegada més cal anar polint
petits aspectes i la comunicació entre nosaltres és més precisa i concreta.
Alexandra, considero que has fet una avaluació de l'assignatura molt bona. Has estat concreta en les argumentacions i has reflectit tots els aspectes de l'assignatura. Crec que has fet un bon aprenentatge i has ampliat el teu mapa mental mitjançant un gran canvi conceptual.
ResponderEliminarMaria Llobet Moya